דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק לחברות סטארט אפ - דומה אבל שונה 

מאת    [ 25/06/2012 ]

מילים במאמר: 772   [ נצפה 1943 פעמים ]

מי אתם ומה אתם עושים?

 

על מנת לגבש זהות עסקית צריכות חברות הסטארט אפ להגדיר את עצמן ולתפור את "חליפת הורסצ'ה" הייצוגית שתשמש אותן לקראת ואחרי השקת פעילותן. הזהות העסקית כוללת בחירת שם לחברה, עיצוב לוגו, גיבוש מסר מרכזי שיעביר את הייחוד הטכנולוגי באופן שיווקי ומוכר, הכנת מצגת מקצועית שתשקף את החברה, המוצר, קהלי היעד, ההשקעה הנדרשת, ההכנסות הצפויות וכדומה, והפקת דף מוצר מיתוגי שיתאר את המפרט הטכני ויפרט את התועלות ויתרונות השימוש במוצר.

 

בשלב השני יש לחשוף את החברה וליצור מודעות לפעילותה בשווקי היעד. גם אם ברור שמדובר במוצר ייחודי שיכבוש את השוק בסערה, צריך ליצור סביבו באזז שיעורר עניין, ויעניק לחברת הסטארט אפ עמדת פתיחה טובה יותר. חשיפה נכונה תאפשר לזכות בתשומת ליבו של המשקיע או השותף האסטרטגי הפוטנציאלי ולהרחיב את יכולותיהן לחבור לשותפים, להקים מערך מפיצים ולגייס לקוחות מוקדם ככל האפשר.

 

בדרך לחשיפה

 

בניית אסטרטגיה שיווקית לחברת סטראט אפ שונה מזו שמגבשים עבור חברה ותיקה. הצורך להגיע מהר אל השוק כשלרשותן תקציב שיווק קטן משפיע על מרכיבי תמהיל השיווק ומחייב חשיבה יצירתית. בשלבים הראשונים עדיף להשתמש בטקטיקות שיווק זולות שיעוררו את העניין סביב המוצר והחברה ורק בשלב מאוחר יותר להשקיע בקמפיינים שיסייעו להחדיר את המוצר לשוק. מהלכים שיווקיים חכמים ויצירתיים לא חייבים להיות יקרים ובהחלט יכולים לשרת את מטרת החשיפה הראשונית:


    • בניית מוניטין - חברות סטארט אפ רבות מנוהלות ע"י איש או אנשי מקצוע מומחים בתחומם ובעלי שם בשוק שנוכחותם במרחב האינטרנטי והמציאותי, תסייע למנף את המוניטין של החברה, לבנות כלפיה אמון ולהפוך מחברה אלמונית מוחלטת למוכרת ומדוברת.
    • גיבור מקומי - אהדה כלפי החברה יוצרים קודם כל בבית, גם אם אתם מכוונים רק לשווקים בינלאומיים. אנשים אוהבים סיפורי הצלחה מקומיים וגם נוטים "להשוויץ" בהם. דברו על המוצר והחברה עם החברים האישיים שלכם כדי שהם יספרו על כך לחברים שלהם ויהיו השגרירים שלכם ליצירת הבאזז מפה לאוזן. לא רק שמהלך כזה לא עולה כסף, אלא גם תוכלו למנף זאת לטובת החדרת המוצר לשוק בהמשך.
    • בלוג – נכון, לכולם יש בלוג ועדיין זו דרך אפקטיבית ליצור באזז, בטח כשמדובר במוצר חדש. בלוג של חברה הוא בדרך כלל מעניין יותר כי הוא משקף פעילות שלמה ומייצג חברה ולא רק הגיגים של אדם בודד או יועץ כזה או אחר. בהנחה שאותו מומחה בעל שם שהזכרנו קודם יהיה זה שיכתוב את הבלוג באופן קבוע הבלוג ייצור עניין רב יותר וישרת את אסטרטגיית השיווק האורגני טוב יותר.
    • וידיאו –סרטוני וידיאו הם אחד הטרנדים הכי חמים בשוק למשיכת תשומת לב ויראלית.זה יכול להיות וידיאו שיתאר את הפעילות, יספר על המוצר והשימושים בו, ישתף את הצופים ברעיון שהוביל להקמת החברה, יספר על הצוות, יכוון לגיוס עובדים או כל נושא אחר. העלאת וידיאו לרשת מעת לעת תסייע גם היא לשיווק האורגני וכשמשלבים בסרטונים הומור מצליחים לעורר עניין הרבה יותר מהר.
    • הצטרפו לקהילות סטארט אפ – רישום לאתרים ובלוגים שנותנים במה לחברות סטארט אפ, מסייע לעורר מודעות כלפי החברה ולהגביר את התנועה באתר. קיימים אתרים המאפשרים לכל אחד לרשום סטארט אפ (גם אם כלל אינו קשור לחברה) ומעודדים את הקהילה להצביע עבורו. אתרים אחרים מפרסמים מוצרים ואפליקציות חדשות ובחלקם אפשר להעלות תכנים (פוסטים, סרטי וידיאו) מטעם חברת הסטארט אפ.

 

מינוף המומנטום

 

אחד האתגרים ביצירת באזז ובשיווק בכלל הוא שימור רמת העניין בחברה לאורך זמן. חברות רבות יוצרות רעש תקשורתי סביב השקת המוצר רק כדי להיעלם אחר כך. כשמצליחים ליצור עניין סביב אפליקציה שצוברת פופולאריות במהירות יש להניח שרמת העניין תישמר ואף תגדל. אך זה די נדיר ולכן אחרי יצירת הבאזז חשוב למנף את המומנטום באמצעות פעילויות שיווק נוספות שיתמכו במאמצי השיווק לאורך זמן. למשל, כשמשיקים מוצר, ולא משנה אם מדובר בגרסת אלפא, ביתא או הגרסה הסופית, פרסמו הודעת הכרזה מקצועית בכל מדיה אפשרית. חודש לאחר מכן, הכריזו שוב על שדרוג אחת התכונות במוצר וכך תוכלו לשמר את הבאזז שיצרתם סביב השקת המוצר, ולעורר אותו שוב, במעין השקה שניה.

 

מינוף נכון של העניין שנוצר סביב המוצר ובמינימום עלות מתחיל באסטרטגיה שיווקית חכמה. בין אם מדובר במנהל שיווק בחברה עצמה או ספק שירותי שיווק במיקור חוץ, חשוב שילווה אתכם גורם מקצועי שיסייע לכם בבחינת השיקולים השיווקיים הספציפיים בכל שלב במחזור חיי החברה:


    • ניהול המשא ומתן עם המשקיעים
    • בניית מודל תמחור בהתאמה לשווקי היעד
    • הקמת שותפויות עסקיות וחיבור לחברות טכנולוגיה מובילות ומובילי דעה רלוונטיים
    • ייזום וניהול פעילויות השיווק במרחב הדיגיטאלי והעסקי ותזמונם הנכון בערוצי החשיפה המתאימים
    • הקמת וניהול מערך מפיצים

 

חוסר ניסיון תיאורטי ומעשי בשיווק והשאיפה לחסוך בהוצאות מובילים חברות סטארט אפ רבות לבזבוז מיותר של זמן משאבים. כשם שבפיתוח מוצרים עוסקים טכנולוגים ומפתחים מנוסים, כך חיוני שאיש שיווק מקצועי יגבש את אסטרטגיית שיווק יצירתית שתתמוך בצרכים הייחודיים של חברת הסטארט אפ בתחומי הפיתוח העסקי השיווק והמכירות, תוך שמירה על יחס עלות / תועלת מירבי משלב ההקמה ועד לצמיחה עסקית מוכחת.

 

שרון ישראל מנכל חברת Xtra Mile חברת Xtra Mile מספקת שרותי שיווק, פיתוח עסקי ומכירות במודל של מיקור חוץ (OS) http://www.xtra-mile.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב